MAC Face & Body Fondoten İncelemesi



Günaydın! Bugün nihayet MAC Face&Body fondotenin incelemesini yapıyorum. Öncelikle bu fondotenle olan geçmişimden bahsedeyim. Yıl 2011. Ben alerjilerimden dolayı Güneş yüzü görmemişim. Tenim NW8,5 filan. Hangi fondoteni denesem sapsarı kalıyor. İtalya'dayım, öğrenciyim. Girdim MAC Pro Store'a, kaptım beyaz Face&Body'i. Hangi fondotenime karıştırsam istediğim rengi elde ediyorum. Yapısı ince, her ürüne uyum sağlıyor, sevdim.
YIL 2011, Casper'dan hallice.
2011'in sonları. Aylardır kullandığım beyaz fondoten garip kokmaya başladı. Yüzümde minik kabarcıklar da çıkınca attım çöpe gitti. Zaten MAC'in tüm fondotenlerini gereğinden fazla kalın bulduğumdan ve akrilik boya gibi koktuklarından sevmezdim. Bu olay üzerine iyice soğudum ve farklı markaların fondotenlerine yöneldim.

Yıl 2014. Günlerden bir gün Palladium MAC'teyim. Modele uygulanan Strobe Cream + Face&Body'nin verdiği ışıltıya hayran kaldım. İrritasyon ve alerji riskini göze alarak 50ML'lik ufak bir Face&Body'i attım çantaya. Şimdi dönüyorum bugüne…




2014 Ekim. Canım ciğerim YSL Touche Eclat'nın pabucu dama atılalı birkaç ay oldu. Face&Body'le bu kez çok iyi anlaştık. Fondoten sürmem gerektiğinde elim sadece ve sadece ona gidiyor. Neden mi?

Öncelikle yapısından uzun uzun söz etmek isterim. Baştan uyarayım; biraz detaylı ve sıkıcı bir yazı olabilir çünkü bu fondotenle ilgili söylemek istediklerim çok birikti. 

Face&Body isiminden de anlaşılacağı gibi yüz ve vücut için kullanılabilen bir fondoten. Ürün su bazlı. Bu sebeple bir süre sabit durduğunda ayrışıyor. Her kullanım öncesi çok iyi şekilde çalkalamak gerekiyor.

Yapısı aşırı akışkan. Bu direkt likit bir ürün. İncecik. MAC'in diğer fondotenleri kadar ağır bir kokusu da yok. Örtücülüğü 10 üzerinden 3,5. Çıplaklığı renkli nemlendiricilerle yarışır. Buna rağmen kat kat uygulanıp kapatıcılığı arttırılabiliyor. Yine de orta kapatıcı bile olmuyor. En fazla 10 üzerinden 4 diyelim.




Ürünün 50 ML ve 120 ML'lik iki boyu var. Küçük olan 79, büyük olan 105 TL. Ben alerji riskini düşünerek küçüğünü aldım. Bir de bir şeyleri bitirebilip kenara koymanın verdiği hazzı seviyorum galiba.

Ben C1 ve C3 rengini aldım. Normalde yüzüm ve boynum pembe. Dolayısıyla MAC'te NW'yim ancak bu kez arkadaşım Aslı'nın tavsiyesiyle sarı alt tonlu olan NC serisini tercih ettim. Bronzken C3 rengi tam oluyordu. Rengim yavaş yavaş açıldığı için şu an C1 ile gayet iyi görünüyorum. Zaten boynuma da yaydığımda sıkıntı olmuyor. Anlayacağınız şu an yola, içinde tüpün 1/3'ü kadar ürün kalan C1 ile devam ediyorum.

Peki ya nasıl uyguluyorum? Bu fondoteni uygulamak için tek bir fırça var bana göre. O da Real Techniques Buffing Brush. Ürünü tam istediğim gibi, fırça darbesi bırakmadan yayıyor. Bu fondoten makyaj süngerleriyle iyi anlaşamıyor. Çabucak emiliyor. Sigma F80'le de zor yediriliyor.

Bloglarda gördüğüm bir diğer yol da parmaklarla uygulamak ancak ben bu yolu da sevmedim. Parmaklarımla uyguladığımda elimin ısısıyla ürünün yapısının değiştiğini farkettim. Sonuç olarak tek yol Buffing Brush.






Peki uygulama öncesinde neler yapıyorum? Cildimi her zamanki gibi temizleyip nemlendiriyorum. Yüzüm nemlendiriciyi emince, ki bu yaklaşık 10-15 dakika sonra oluyor, fondotenimi uyguluyorum. O doğal, ışıl ışıl görüntüsünü sevdiğim için tek kat uyguluyorum. Lisa Eldridge'in dediği gibi: 'Kapatıcılık için fondotenle yüzü maskelemeye gerek yok. İncecik bir baz yeterli. Unutmayın, fondotenin örtemediği kusurlar için kapatıcılar var.'

Yukarıdaki fotoğraflarda da tek kat uygulanmış halini görüyorsunuz. Kusurları kapatmıyor. Burnumun etrafındaki kırmızılıkları bile tamamen yok etmiyor. Alttan teniniz hala görülüyor. Dolayısıyla çilleri, benleri, yara izleri ve akneleri de örtemiyor. 




Ben de Lisa ablanın sözünü dinleyip biraz kapatıcı desteği ile Face&Body'nin örtemediği kızarıklıkları gizliyorum.




Ve işte sonuç… Tam istediğim gibi. Başta ışıl ışıl, hatta neredeyse ıslak bitişli diyebileceğim bu fondoten bir süre sonra ciltte satenimsi bir sonuç bırakıyor. Altına Strobe Cream ya da Lumi Magique tarzı bir baz kullanırsanız o ışıltı hiç kaybolmuyor.




'Tenin makyajsızken ne kadar güzel.' dedirten bu fondoteni kimler sever, kimler anlaşamaz? Şunu belirtmeliyim ki, cildinizde kuruluktan pul pul olan bölgeler varsa Face&Body bunları daha da ön plana çıkaracak. Dolayısıyla çok kuru cilt için tek başına mükemmel değil ancak altına MAC Strobe Cream gibi ışıltılı bir baz uygularsanız yüzünüz inanamayacağınız kadar nemli, parlak ve canlı olacak. Cildi normal ve karma olanlar çok sevecek ve tabii ki fazla kapatıcılık aramayanlar, yokmuş gibi makyajı sevenler de. Yağlı ciltler ise denemeden almamalı. Altına mutlaka yağ kontrolü sağlayan bir baz kullanmalı. 

Son olarak kalıcılığından da söz etmek isterim. Bende bazsız 4-5 saat kalıyor. Yüzüm son zamanlarda yağlanmaya meyilli olduğu için (oleyyy!) pudrayla sabitlemeden evden çıkmıyorum ancak yukarıdaki görsellerde duruşunu görmeniz açısından pudra kullanmadım. 

İşte böyle. Ben Face&Body'i çok seviyorum. Bitirdiğim sayılı fondotenlerden olacak kendisi. Umarım atladığım bir nokta yoktur. MAC ürünlerini maccosmetics.com.tr ve MAC mağazalarından alabilirsiniz diyerek günün yazısını sonlandırıyorum. Bu yazıyı sonuna kadar okuyan herkesi sevgiyle kucaklıyorum. Mutlu haftasonları. <3

Twitter: urfacemycanvas8


*Yazı arasına sıkıştıramadığım minik bir not. Günlerden bir gün sabahın 8'inde koşuya gideceğiz ama benim birilerine güzel görünmem gerek. Sürdüm Face&Body'i gittim. Kimsenin ruhu duymadı. Bir de üstüne 'cildin çok güzel, sakın makyaj yapma' lafını da duydum ya! Teşekkürler F&B. 

Görkem Karman

30 yorum:

  1. Bu fondöteni uzun zamandır almak istiyorum ama nars sheer glow ile arasında kalıyorum. Yazın sayesinde face & body hakkında baya aydınlanmış oldum nars sheer glow içinde benzer bir yazı yazarsan sevinirim yada en azından aralarında ne gibi farklar var kısaca cevaplarsan da yeterli olur :)

    YanıtlaSil
  2. Şu anda 3.sisemdeyim. Kuru cildim çok iyi anlaşılıyor. Benim de 3 sene önce blogdaki ilk yazım kendisine aitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuru cildimle çok iyi anlasiyor olacak 😊

      Sil
  3. sonuna kadar okudum ve sonda ki nota bittim :) iyi ki varsın da sayende böyle güzel bilgili yazılar okuyoruz görkem ablacım :)

    YanıtlaSil
  4. Mac magazasina girip girip denedigim ama hep kararsiz kaldigim bi urundu bu yazidan sonra şans vericem galiba:)
    Cok guzel bi yazi olmus emegine saglik :)

    YanıtlaSil
  5. :)) çok tatlısın ya son notuna bittim :D yağlı bir cilt olarak denemeden almamam gerekğini öğrendiğimd göre rahatça deneyebilim, studio fix fluidde nc20 olan rengimin face&body versiyonunu öğrenmiş olurum. Bu güzel yazın için teşekkürler canım :))

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. heyecanla beklediğimiz yazıı :) sonunda bizimle.. verdiğin tüm bilgiler için teşekkürler Görkem.. dikkate değersin..

    YanıtlaSil
  8. Mufe fb ile Arasında çok kararsızım o da incecik yapılı bir font. Düşünceni merak ediyorum.. Bu arada 50 ilk 79 yüksek bence ama 120 ml de bitecek gibi değil

    YanıtlaSil
  9. Harika bir yazı olmuş. Nars bb krem veya bunun arasında gidip geliyorum. Sanırım bu yazıdan sonra tercihimi bundan yana kullanacağım

    YanıtlaSil
  10. Benim de eeen bi sewdigim fondotenim ♡

    YanıtlaSil
  11. harika bir yazı olmuş zaten ben senin önerilerinle çoktan almıştım ve çok memnunum bu arada sondaki nota bayıldım :)

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten her dönem elimin gittiği bir fondoten

    YanıtlaSil
  13. Kore Kozmetik ürünleri satışı yapmaktayız. İlk çekilişimize katılmak ister misiniz?

    http://koredenkozmetik.blogspot.com.tr/2014/10/korean-cosmetik-turkiye-ilk-cekilis.html

    YanıtlaSil
  14. Senin tavsiyenle Face&Body i yazın almıştım ve gerçekten çok memnun kaldım. İyi ki sen ve tavsiyelerin varsınız:) Yazı için teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba :)
    İki haftadır mac face & and body fondötenini almayı düşünüyorum ama renk konusunda kararsızım.
    Buradada mac mağazası olmadığı için alıcağım ürününü cildime uymamasından korkuyorum. Sitesinde N ve C seçenekleri var lakin bu bazı sitelerde benim rengim NC NW bilmem kaç gibi terimler var ki anlamadım nasıl seçiliyor :)
    Sitesinden sipariş vermek istiyorum bana yardımcı olursan sevinirim:)
    Oldukça sarı alt tonlu buğday bi ten rengine sahibim.
    Yardımcı olurmusun acaba hangisi bana uyar :)

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba :) the balmın yeni türkiyeye gelen balsami paletinin inceleme videosunu çekebilirsen çok sevinirim Görkemciğim :)

    YanıtlaSil
  18. Bloğunu talan ettim,kusura bakma. :) bi soru daha soracağım izninle,cilt alt tonumu bilmiyorum (bileğimin içine bile baktım, damarlarımın bazısı yeşil bazısı mavi gibi görünüyor :) ) ya aslında cildimiz benziyor gibi, beni istanbul avrupa yakası'nda bu konuda bana yardımcı olacak bir mac mağazasına yönlendirebilir misin? Ya da bu konuda tavsiyelerini alabilir miyim?

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Ten rengim çok açık renk. Beyaz bile diyebilirim. Hangi rengini almalıyım? Maske gibi durmasından çok korkuyorum sarı kalmasını istemiyorum. Hangi rengi önerirsiniz

    YanıtlaSil
  22. Kapatıcılık yoksa ne diye kullanıyosunuzki alın kaliteli bi nemlendirici boşa cildi yormayın

    YanıtlaSil
  23. Kapatıcılık yoksa ne diye kullanıyosunuzki alın kaliteli bi nemlendirici boşa cildi yormayın

    YanıtlaSil
  24. Benim yaşım 17 sizce bana uygun mu ?

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Nars Sheer Glow ile face and body arasında kaldım siz hangisini önerirsiniz bir de ikisinin arasındaki fark ne hangisi daha parlak ve hangisi daha kapatıcı acaba yardimci olur musunuz

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Nars Sheer Glow ile face and body arasında kaldım siz hangisini önerirsiniz bir de ikisinin arasındaki fark ne hangisi daha parlak ve hangisi daha kapatıcı acaba yardimci olur musunuz

    YanıtlaSil
  27. Çok teşekkür ediyorum almadan önce okumakla içimi rahatlattiniz çok mercii. Başarılar

    YanıtlaSil
  28. Çok teşekkür ediyorum almadan önce okumakla içimi rahatlattiniz çok mercii. Başarılar

    YanıtlaSil
  29. Bu fondöteni hep almak istedim ama yağlı cildim olduğu için bana uygun olmadığını biliyorum ve maalesef almıyorum :)
    Onun yerine gittim ve yağlanmamı sabit tutmak için MAC studio fix pudra aldım ve çok memnun kaldım. Ürünü incelediğim yazıyı alta bırakıyorum, bir göz atarsanız çok mutlu olurum. İyi günler :)

    https://ananassever.wordpress.com/2017/09/22/m-a-c-studio-fix-powder-plus-foundation/

    YanıtlaSil