Flormar Seyahat Fırça Seti



Günaydın! Bugün sizlere, Flormar makyaj fırçalarıyla ilgili acı deneyimlerimi ve markanın yeni seyahat boyu fırça kitini anlatacağım. Bu fırça seti yaklaşık 10 gün önce elime geçti. Paketi açmadan önce markanın siyah saplı klasik fırçalarıyla ilgili geçmişim gözümün önünden film şeridi gibi geçti...

Günlerden bir gün allık ve pudra fırçamı yedeklemek istedim ve uygun fiyatlı olsun diye de Flormar'a atıverdim kendimi. Şu bildiğimiz siyah saplı fırçalardan bir pudra, bir de duo fibre allık fırçası aldım. Eve geldim, paketleri açtım. Fırçalarda bir plastik kokusu. Yıkayınca geçer dedim. Yıkadım ve tüylerin %70'i (abartmıyorum) döküldü, lavaboya simsiyah bir su aktı ve fırçalar daha da kötü kokmaya başladı. Neyse, fırçalar ertesi gün kurudu ve kullanmaya başladım. Pudra fırçasının, her kullanışta yüzümü tahriş ettiğini hissetmeye başladım ve o koku hiç geçmedi. Ben de mecbur çöpe attım. Bu acı tecrübemi de o zamanlar Instagram hesabımda paylaşmıştım ve altındaki yorumlar bu konuda yalnız olmadığımı gösteriyordu. İşte bu yüzden bu fırçalar elime ulaştığında durup bir düşündüm. Yıkadım, kuruttum, kullandım, tekrar yıkadım ve tekrar kullandım. Şimdi görüşlerimi sizlerle paylaşacağım.




Yukarıda gördüğünüz gibi sade ve dayanıklı bir kabın içerisinde, kısa saplı 9 fırça geliyor. Bu kabı; hem makyaj fırçalarınızı seyahate giderken taşımak, hem de makyaj masanızda tozlanmadan muhafaza etmek için kullanabilirsiniz. 

Bu arada, tahmin edersiniz ki kapağı açar açmaz yaptığım ilk iş koklamak oldu ve bu fırçalar kokmuyor. Tüyleri yumuşacık ve kolay yıkanıyor. Çabuk kuruyor ve yüzü tahriş etmiyor. 




Setten çıkan fırçaları kısa kısa yorumlamak isterim. Üstte en başta gördüğünüz fırça, klasik bir fondoten fırçası. Tüyleri sentetik ve yumuşak. Ben bu tarz fırçaları fondoten uygulamak için değil de, aydınlatıcı ve kapatıcı için kullanmayı daha çok seviyorum çünkü bu tarz fırçalar tam kapatıcılık veriyor. Hemen yanındaki ise, setteki favori fırçam. Allık, pudra, bronzer ve hatta fondoten için bile kullanılabilir. Seyahate götürür müyüm bilmem ama çantamdan ayırmıyorum. Onun hemen yanındaki ise ideal bir kapatıcı fırçası. İşlev olarak Real Techniques'in kapatıcı fırçalarıyla yarışır. Aynı zamanda göz kapağına krem far/baz dağıtmak için de kullanılabilir.




Geliyorum kaş, göz ve dudak fırçalarına. Yine soldan sağa anlatmaya devam ediyorum. Yukarıdaki görselde en baştaki fırçayı çok seviyorum. Olmayan dudaklarıma ruj, parlatıcı ve dudak kalemi yaymak için kullanıyorum. Elimdeki dudak fırçalarına göre daha ince olduğu için üst dudağımı daha güzel şekillendirebiliyorum. Onun hemen yanındaki de kapatıcı için kullanılabilir ama ben düz kapatıcı fırçalarını pek sevmiyorum. 3. fırça MAC 239 gibi, göz kapağına far sürmek için kullanılabilir. Ne yalan söyleyeyim, elim buna da pek gitmeyecek. 4. fırça alt kirpik dibine far yaymak için güzel. Piyasadakilerden tek farkı tüylerinin biraz daha yumuşak olması. 5. sıradaki açılı fırça yine en sevdiklerimden. Kaşlarımı çok doğal bir biçimde dolduruyor. Uzun zamandır kaşlarım için kullandığım iki fırçayla kıyaslarsam; ne MAC 266 kadar ince, ne de Real Techniques Brow Brush kadar kalın. Son fırça da kaş ve kirpik fırçası. Kirpik kısmının plastik olması güzel. Maskara sonrası topaklanan kirpikleri güzel ayırıyor.

Özetlemem gerekirse; fırçalar Flormar'ın klasik fırçalarına göre çok başarılı. O keskin plastik kokusu yok, tüy dökme yok. Çok kolay yıkanıp, kolay kuruyorlar. Yüzü tahriş etmiyorlar. Tabi ki Real Techniques gibi ses getirecek kadar mükemmel fırçalar değiller ama bu set gerçekten iş görecek cinsten.

Ben seyahate giderken kullanacağımı düşünmüyorum çünkü ne kadar uzak yola gidersem gideyim, yine o uzun saplı klasik fırçalarımı yanıma almadan edemiyorum. Bence Flormar bu serinin uzun saplı klasik versiyonlarını da çıkarmalı. 

Bildiğim kadarıyla bu set sadece 75 TL ve üzeri alışverişlerde hediye ediliyor. Flormar'ın sitesine de baktım ama ayrıca satışını bulamadım. Kampanyayı incelemek isterseniz diye de şu linki buraya koydum. Sevgiler! <3

*Ürünler Flormar Türkiye tarafından deneyimlemem için gönderilmiştir. Teşekkürler Flormar!



Görkem Karman

3 yorum:

  1. Acaba göz icin karistirma fircasi olarak kullanilabilcek bir ürün var mi

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Görkemcim sanırım sen bi talihsizlik yaşamışsın flormar fırçalar konusunda ya da bir çok kişi aynı görüşte dediğine göre, ben şanslıymışım diyorum elimde bu fırça seti de dahil sanırım 2 fırçası var ikisi de allık fırçası tüyleri hiç dökülmedi hiç plastik kokusu almadım sonuçları da harikaydı bence allık fırçası almak istediğinde bi deneyip şans verebilirsin:)

    YanıtlaSil
  3. Eski fırçalarının tüyleri gerçekten çok sert benim de atmak zorunda kaldığım fırçalrı var. Yüzümü tahriş ediyor benim de. Ve de döküldüler hep tüyleri. Ama yeni fırçalarına ben de şans verecem bu yazıdan sonra. :-)

    YanıtlaSil